Sponzorovaný odkaz

Maddeo CZ s.r.o - přesné vodoměry a měřiče tepla pro spravedlivé přerozdělení spotřeby
www.maddeo.cz, info@maddeo.cz, zadání poptávky pro nabídku zdarma
linka zdarma 800 778 778, montáže pro celé ČR vlastními montážníky.

Příběh bytového domu

Zpracoval: Stanislav Svěchota, místopředseda SVJ Sokolovská 570 a 571, Prachatice, dne 10.5.2015

Příběhy bytových domů a jejich správce

Stanislav Svěchota, místopředseda SVJ Sokolovská 570 a 571, Prachatice, které má 18 bytů:

Jsme dům, který nedávno vystoupil z SBD. Od února 2012 jsme společenství vlastníků - SVJ.
Správu domu jsme svěřili společnosti GARANT CZ s.r.o. Prachatice, která nám pomáhala již s vydáním bytů do osobního vlastnictví. Pomohla nám i se založením SVJ a jeho rozběhem.

Pouhé dva měsíce po osamostatnění jsme si odsouhlasili kompletní revitalizaci domuna klíč. Správce zařídil vše od finanční analýzy, přes schválení investice a jejího financování výhodným úvěrem OBNOVA od Buřinky, včetně výběru dodavatele, stavebního dozoru a jednání se stavebním úřadem. Po dokončení opravy správce zajistil revizi pojistné smlouvy na novou hodnotu a nová rizika.

Cena oprav byla 2,3 milionů korun. Úvěrem OBNOVA jsme hradili celou investici, protože jsme neměli žádné úspory. Přesto, že jsme museli kvůli úvěru navýšit příspěvky do fondu oprav, jsme na tom dnes mnohem lépe. Spotřeba tepla se po zateplení snížila o čtyřicet procent! Vzhledem k tomu, že cena tepla je v Prachaticích jedna z nejvyšších v republice – (784 Kč/GJ), je úspora v korunách velmi zajímavá, dosáhla úctyhodných 125 000Kč za rok. To je v průměru téměř 7000 Kč na byt!

Stačí si připomenout, jak náš dům vypadal před rekonstrukcí a jak vypadá nyní, nebo si vytáhnout vyúčtování z minulých let a porovnat ho s aktuálním. Z vlastní zkušenosti vím, že významný podíl na tom, jak bytový dům vypadá i na tom jak dům hospodaří, má jeho správce. Platí známá pravda, že „doma nejsme nikdo prorokem“. Je mnohem efektivnější, když podněty směřující k vylepšení bydlení, k úsporám a k hospodaření domu předkládá správce. Hlas „zvenčí“ lidé vnímají s větší vstřícností a bez podjatosti. Diskuse před „někým zvenčí“ je věcná, kultivovanější, nepere se „špinavé prádlo“ a neztrácí se čas malichernostmi.

„Podle toho, jak dům vypadá, poznám kvalitu správce domu na první pohled. Velmi o kvalitě správce napoví přehlednost evidenčních listů a srozumitelné vyúčtování služeb. To je, podle mého názoru, vizitka dobrého správce“.

Mediální partner


Aktuální vydání 

"Praktického rádce pro SVJ"