Sponzorovaný odkaz

Maddeo CZ s.r.o - přesné vodoměry a měřiče tepla pro spravedlivé přerozdělení spotřeby
www.maddeo.cz, info@maddeo.cz, zadání poptávky pro nabídku zdarma
linka zdarma 800 778 778, montáže pro celé ČR vlastními montážníky.

Dodavatel revitalizace

Zpracovala spol.: IP Polná, dne 23.6.2015

JAK VYBRAT DODAVATELE NA REVITALIZACI DOMU TROCHU JINAK

Výběrové řízení. Termín, který je v dnešní době spojen se stavební výrobou a opravami domů velmi úzce. Všichni ho znají, všichni souhlasí s tím, že je třeba vybírat, ale málokdo již přesně ví, co pro předsedu, případně výbor, znamená zorganizování účelného a kvalitního výběru dodavatele. Je to velká zodpovědnost a také riziko!
Již mnohokrát se stalo, že obyvatelé domu vsadili po výběrovém řízení na dodavatele s nejnižší cenou a nakonec „splakali“ nad výsledkem. Výběr je náročný, je dlouhý a rozhodně nedoporučujeme, aby ho dělali lidé sami. Zajímavou cestou se v poslední době jeví tzv. EFEKTIVNÍ VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ. Je to způsob rychlý, až selsky jednoduchý a pravděpodobně by nám ho poradili naši tátové. „Vezmi rozum do hrsti a ptej se“.

Výběrové řízení = velké dobrodružství

Náklady na standardní výběrové řízení se pohybují od 50 do 100 tisíc korun. Pokud je nabídka příliš lákavá např. kolem 5 tis. Kč měli byste být opatrní. Každopádně k osobě organizující výběr musí mít obyvatelé velkou důvěru a on jim musí oplácet stejnou mincí, což se v dnešní době často nestává a je to na úkor kvality. Odpovědnost za rozhodnutí vždy zůstává na SVJ, nikoliv na tom, kdo výběrové řízení organizuje.

EFEKTIVNÍ VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ

A co je vlastně to EFEKTIVNÍ VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ? Je to způsob, který si mohou hravě a za málo peněz udělat obyvatelé domu sami a hlavně tak dosáhnou skvělého výsledku. Proč investovat peníze a čas do výběrového řízení, když to již před námi udělali stovky jiných domů? Ostatní majitelé, kteří mají již dům opravený vám jistě rádi sdělí své zkušenosti a doporučí ty nejlepší.

Jak postupovat a na co se ptát

Ideální postup je oslovit obyvatele opravených domů ve svém okolí a udělat si úplně jednoduchou tabulku. Do ní si napíšete jednotlivé otázky, které vás zajímají. Mezi základními otázkami by se mělo určitě objevit: Jak byli majitelé bytů spokojeni s průběhem oprav? Jak firma řešila potřeby majitelů jednotlivých bytů a jak na ně reagovala? Jak byli majitelé spokojeni s celkovou cenou? Zda došlo v průběhu realizace k její navýšení? Chtěl dodavatel jen projekt nebo položkový rozpočet, a pak poslal cenovou nabídku od stolu a nezajímalo ho, co dům potřebuje, nebo zda sám přišel s komplexním řešením a garancemi funkčnosti? Zda jsou majitelé i s odstupem několika let od provedení oprav spokojeni – úspora tepla, plísně... Jaký byl servis, jak komunikovali technici. Jak komunikovala firma s ostatními majiteli domu. Jak ochotní byli řemeslníci a jaký pořádek, či nepořádek na stavbě panoval v průběhu realizace.To jsou všechno věci, které výběrové řízení nepojme, a odstraňování zmetků a nedodělků stojí největší peníze. Až budete mít tabulku kompletní, můžete si jednotlivé body u jednotlivých firem v klidu prostudovat a snadno zjistíte, která firma bude pro vás ta nejlepší a nebudete se bát jí svěřit do rukou váš dům.

Ukázka vyjádření od klientů:

SVJ Na Magistrále, Kolín
„Mohu prohlásit naprostou spokojenost s prací, jednáním i úklidem. Zateplení štítových stěn a půdního prostoru jsou provedeny profesionálně a vzhledně. Všem moc děkujeme.“

SVJ Radouňská, Štětí
„ Od první nabídky Vašich služeb jste se nám maximálně věnovali a pomáhali při rozhodování o optimální míře zateplení. Vzhledem k tomu, že celá akce je již realizovaná, opravdu mohu říct, že všichni obyvatelé domu jsou spokojeni nejen s novým vzhledem, ale i s citelnou tepelnou pohodou.“
Z archivu IP Polná

Nové cesty se musí prošlapat

Není vždy jednoduché přesvědčit ostatní spoluobyvatele, že nebudeme provádět standardní výběrové řízení a tedy, že nepošleme projekt domu na deset adres a ten, kdo dá nejlepší cenu bude vítěz. První člen SVJ se zeptá: „A proč jsme neoslovili více firem?“ Ano, je to logické, ale existuje způsob, jak najít kvalitní dodavatele, za malé náklady a bez rizika. Chce to jen vzít rozum do hrsti a ptát se...

Mediální partner


Aktuální vydání 

"Praktického rádce pro SVJ"